untuk 3 bulan. 

i) januari – bermulanya masuk sekolah. sekolah best, cikgu best. tapi yang best tak selamanya kan? lagipula, kalau indah sangat berpegang pada dahan kelapa dibuai bayu lembut memukau, alamak beberapa saat je dah jatuh. 

ii) februari. – macam-macam perkara, mukhayyam, cuti panjang tak balik kampung, sekolah ganti setiap sabtu, hantar asignment, tulis dan hantar draft 1: proposal, demam, emosi tak stabil nangis fikir pasal adik-adik binaan….dan segala benda yang tak habis kalau dibuat senarai. 

tapi aku belajar sesuatu, terasa Dia begitu dekat. Terasa bermakna setiap solat. Mungkin Dia nak ajarkan aku erti taqarrub. 

iii) March – masih minggu pertama. Pengalaman mengajar. Aku, tak suka marah-marah. tapi keadaan memaksa. dan end up stress dengan budak-budak, stress ngan diri sendiri. lagi satu tambahan, mengajar kali ni tiada langsung unsur tarbiyah yang aku terapkan. Allahu. rasa berdosa ngan murid-murid. 

——————————————–

cuma satu aku harap,

Allah bagi lagi peluang masa lapang. 
Allah bagi peluang masa sihat.
Allah bagi aku rasa untuk untuk terus tsabat.