kadang-kadang, rasa takut dengan kehidupan. 

takut sebab:

setiap hari mengucap 2kalimah syahadah dan tiapkali itu juga, aku tak mampu untuk menjawab pada diri aku sendiri, apa yang aku dah buat untuk menegakkan kalimah syahdah. 

takut juga sebab aku rasa banyak juga hak adik-adik yang berada dibawah aku sepertinya terabai. cuba sungguh-sungguh, tapi masih rasa tak cukup. T_T

takut juga, sekiranya aku mati saat ini sedang aku tak tahu hujah apa yang aku perlu beri pada Allah untuk melayakkan aku untuk masuk ke syurga Nya, dan ofkos, aku taknak masuk neraka. 

random thought semalam: 

if nak masuk syurga ada interview, dengan amal-amal kat dunia sekarang ni, boleh ke aku gunapakai untuk meyakinkan Allah untuk aku masuk syurga? rasa macam tak layak langsung kalau nak bandingkan dengan amal orang lain. T_T aku, mau usaha lebih lagi. 

nangis. 

***

3T.