i dont go to mo…

i dont go to movies
nor do i follow drama series

i dont tour shopping malls on weekends
and vacationing overseas has never been my plan

i eat a bit expensive food at times
but it’s not daily meal for me to dine

never do i dream for a mansion
having a luxurious ride not to mention

to have a good job if i can
but not for money, nor for the highest rank

my life is dull, some eyes would see
but i see colours, and alive i feel

this is my chosen path
in this very world i will strive

for this life is not my only life
my happiness is reserved for the next life

aku hanya cuba untuk melabur waktuku, uangku, tenaga ku, untuk kehidupan yang lebih abadi. kehidupan yang lebih diyakini. kehidupan yang lebih dinikmati. 

menutup kehendak hati, untuk hidup yang lagi satu. 

Kadang mereka kata aku membosankan, tanya tu tak tahu, tanya penyanyi tu tak tahu, tanya lagu tu tak tahu, dan aku bertanya pada balik pada diri aku sendiri, “perlukan aku mendekati semua benda tu untuk aku dekati mad’u ku?” 

gelak sendirian. kan hati itu Allah yang pegang? 

Tak perlu nak join sekali mad’u tengok cerita korea semata-mata untuk dekati mereka. hati kita, akal kita, jasad kita perlu dijaga kesuciannya. 

jaga iman, jaga hubungan dengan Allah, minta tolong pada Dia, dengan sendirinya, insyaallah dengan usaha kita yang sedikit tanpa kita abaikan perintah dan larangan Allah, masih boleh ikat hati mad’u. 

Allahu ma’ak ya ukhti. Jangan beralasan nak tengok korea, nak main game, nak tengok wayang semata-mata untuk ikat hati mad’u. 

Leave a comment