Marah 1:

Tengok budak-budak pakai baju kuning, aku je pakai baju merah. Argh!!! hempas pintu. Masuk bilik tukar baju. Pergi kelas dengan perasaan tak leh nak cakap. marah. Tak pernah buat macam tu. Tak tegur diorang pun. Tak tengok pun muka diorang. marah. Mengadu kat orang KMB waktu itu. Pergi kelas, buat larian dulu 2.4km. Puas. Tapi still marah lagi dengan kawan. 

Tett…tett. Bunyi mesej masuk. Waktu itu, pakai Nokia N73. 

“Nak marah tu, takda masalah, tapi tahu tak marah tu sifat siapa? Siapa yang akan melompat-melompat waktu kita marah? Dan, yang layak marah hanya Allah. Siapa lah kita nak marah manusia yang sama macam kita, Kalau kita ni statusnya lebih tinggi dari manusia, boleh juga. tapiiiii…..” 

Kalau tak silap aku, aku tak balas kot mesej dia. memujuk hati yang sedang panas. Dan kawan-kawan minta maaf. Kalau tak silap aku juga, tu first time aku marah. Marah yang memang marah habes. 

***

Marah 2

Dah lupa. sigh =_=”.

***

Teringat murobbi aku cakap, “kita nak marah, nak marah dekat sape? orang yang mendatangkan kemarahan kita? Ke dekat Allah yang mentakdirkan benda tu?” 

Hah, terus tak jadi nak marah-marah bila mana dia cakap, ‘..ke nak marah dekat Allah yang mentakdirkan benda tu?” 

***

Nak marah, marahlah, tapi kena ingat, marah kita tu pada siapa, untuk pada? heh. Sirius. Nak marah hingga nak nangis. Urgh. tapi tapi, tanya balik pada diri, “Awat hang nak maghah? hang nak maghah dekat sapa?” 

***

Marah dan merajuk, saling berkait, ye dok? =) 

***

Bukan aku yang sedang marah, tapi orang lain. Cumanya aku juga ada kisah marah. Tapi itu dulu. Moga hati lebih cepat bersabar dari cepat marah. Ameen. =)