19:15. Kesejahteraan atas dirinya pada hari ia dilahirkan, dan pada hari ia meninggal dan pada hari ia dibangkitkan hidup kembali.

“Sanah Helwah Ukhti. Moga terus laju melangkah di jalan ini.❤ (20:31 teguhkanlah kekuatanku dengan adanya dia).” [september 11, 2011]

  • Salam
    rasa2 akak kenal awak x??
    kalau xkenal pun kita taaruf la
    hehehe
    saudara semuslim kan  [october 20, 2010]

Hari ini, Jun 27, 2012. Hari pertama bertemu murobbi. [Jun 27, 2010.]

Hari ini juga, hari lahir seorang kakak yang lain. Dia yang selalu saya bercerita selain murobbi sendiri. Sehingga kadang-kadang, murobbi akan tanya macam ni bila saya tak betul weng weng, “Ada cerita ngan [serikandi umar] tak?”

First time jumpa, dekat Fateh lama. Di mana waktu tu, first time pergi daurah. First time jumpa orang yang sangat ramai. Dan, dia orang pertama yang saya jumpa bila masuk rumah tu, tengah sediakan kubis untuk masak. and the taaruf pun bermula. 

Sedar tak sedar, agak lama juga berkenalan dengan dia. Saat bertatih. Saat berlari. Saat merangkak. Jatuh bangun. Penat. Tension.

orang yang selalu nasihat. orang yang selalu tegur. orang yang selalu bagi taujihat.orang yang layan ngada2 saya (dengan murobbi takleh buat camtu, dia tak layan sangat.=p)

satu je doa saya untuk dia, di hari lahirnya yang ke …… tetttttt.

“Moga Allah bagi kekuatan untuk akak untuk terus thabat di jalan ini. tak kira, dalam keadaan berat atau ringan. berlari atau merangkak. Moga Allah bagi kekuatan.” 

 

Saudaraku,

Ada orang-orang yang memiliki kekuatan ruhani seperti itu. Ada orang-orang yang bisa memberi kesejukan dalam diri kita. Mereka adalah orang-orang yang selama ini ada dan berjalan bersama-sama kita di sini, di jalan menyebarkan dan mengajak pada kebaikan, halan yang te;ah ditempuh para Rasul dan pada Nabi. Mesti mereka tidak sebaik generasi para sahabat, para tabiin dan para salafushalih tetapi pancaran wajah mereka bisa membuat kita luluh. Mesti mereka tidak setingkat dengan para salafushalih, namun kata-kata mereka bisa membuat hati menjadi lembut.

 

[berjuang di dunia, mengharap pertemuan di syurga.]

 

Sanah helwah, ukhtiku. =) sayang, dua-dua.

p/s: jarang tau saya buat tribute untuk orang macam ni. jangan tanya saya apa hadaf saya tulis ni. aha. =p